Inici > Actualitat > Tunísia avui: revolució o protesta

Actualitat

Tunísia avui: revolució o protesta

publicat el 07 febrer 2011

L’Ajuntament de Barcelona i el PEN Català organitzen una conferència de Sihem Bensedrine, escriptora acollida a Barcelona pel PEN Català i protagonista del canvi democràtic a Tunísia. Dimecres 9 de febrer a les 19:00 h a la Sala Cròniques.


Aquest acte, que té com a protagonista l’escriptora Sihem Bensedrine, i que serà moderat per la periodista Carme Coromina, ens donarà l’oportunitat de sentir un testimoni de primera mà dels esdeveniments de Tunísia que han donat una empenta inesperada i decisiva a la democratització de molts països del Nord d’Àfrica.

Sihem Bensedrine és escriptora i periodista, nascuda a Tunísia en 1952 i doctorada en filosofia. Defensora incansable del drets humans. Va començar la seva carrera periodística els anys vuitanta, compaginant la seva feina amb la defensa incansable dels drets humans, fundant, per exemple, el 1998, el Consell Nacional per les Llibertats de Tunísia, del qual va ser portaveu.

Des d’aleshores ha estat en el punt de mira del règim de Ben Alí que va iniciar una persecució constant de la periodista, a nivell professional i personal, arribant a engegar campanyes per destruir la seva imatge pública a Tunísia.

L’any 2000 va fundar Radio Kalima, una emissora que es transmetia per internet ja que les autoritats tunisenques li havien denegat la utilització de les freqüències d’emissió. Arrestada novament el 2001, per haver denunciat les violacions dels drets humans a Tunísia, Sihem Bensedrine va decidir finalment marxar a l’exili, des d’on va continuar dirigint Radio Kalima i a realitzar una tasca constant de denuncia dels abusos que es cometien al seu país.

El 2009, el PEN Català la va acollir a Barcelona en el marc del Programa Escriptor acollit que es realitza en col•laboració amb l’Ajuntament de Barcelona i el Govern de la Generalitat. A gener del 2011, Sihem Bensedrine va retornar a Tunísia per participar de forma molt activa en la transició democràtica a Tunísia.

El PEN Català és una associació d’escriptors creada l’any 1922 que des de la seva fundació ha compaginat la voluntat de ser una plataforma per a la projecció internacional de la literatura catalana amb la defensa de la llibertat d’expressió i la lliure circulació de les idees, així com la protecció del patrimoni cultural i lingüístic de les persones i els pobles.

El PEN Català és membre fundador de l’ICORN, la xarxa internacional de ciutats refugi, que té com objectiu proveir d’emparament a escriptors perseguits acollits per les ciutats que integren la xarxa (Oslo, Estocolm, Pittsburgh, Brussel•les, Norwich, Hannover, Florència, Barcelona...).

Si voleu entrevistar Sihem Bensedrine us podeu posar en contacte amb:
Raffaella Salierno, Directora del Programa Escriptor Acollit (600360261)
 

Imprimir Imprimir     Enviar a un amic Enviar a un amic amiga     Lectures 779 lectures


Inici | El PEN Català | Actualitat | Comitès | Socis i junta | PEN Internacional | Enllaços | Contacteu

Edifici de l'Ateneu Barcelonès - Carrer de la Canuda, 6, 5è pis 08002 Barcelona | Telèfon: 933 183 298 | Fax: 934 120 666

© PEN Català 2008 | Desenvolupat per Tirabol Produccions

pen       pen       ramon llull       Generalitat de Catalunya

firma