Irakli Kakabadze, l’escriptor georgià que va poder tornar al seu país el 2017 després de ser acollit a Barcelona dins del Programa Escriptor Acollit del PEN Català, torna a ser al centre dels moviments culturals avantguardistes i de defensa dels Drets Humans del país caucasià. El poeta i dramaturg, que escriu amb el pseudònim d’Antonin Marto, a través de les seves obres pretén estimular el debat sobre els temes que afecten la societat en general i els que toquen més de prop la georgiana, com l’alienació de la vida moderna, el respecte de les minories culturals i lingüístiques, els valors de la democràcia i el pacifisme, entre d’altres.

En el clima d’efervescència cultural particularment viu a Geòrgia aquest any, ja que el país serà convidat d’honor a la Fira del llibre de Frankfurt 2018, s’estan creant nous grups musicals i teatrals amb la complicitat de les figures culturals ja afirmades, com és el cas d’Irakli Kakabadze, i que s’adrecen a un públic majoritàriament jove.

Aquestes actuacions culturals estan influenciant de forma positiva fins i tot el clima polític de la jove i inestable democràcia georgiana, sobretot pel que fa el conflicte generat arran de la guerra amb Abkhàzia.

En aquest vídeo es poden veure algunes de les actuacions que ha desenvolupat la iniciativa “Create. Project collaborative work”: