Les denúncies sobre violacions dels Drets Humans s’han presentat en el marc de la sessió prèvia a la Revisió Periòdica Universal (UPR), que Espanya haurà de passar el proper gener. El PEN Català ha presentat un informe conjunt amb Freemuse i el PEN Internacional que posa el focus en la llei de seguretat pública i reforma del Codi Penal contra la llibertat expressió.

Avui, 10 de desembre, coincidint amb el Dia Internacional dels Drets Humans, Ginebra ha acollit una de les sessions prèvies a la UPR. Diverses oeneges de tota Espanya han parlat sobre el contingut dels informes presentats per a la 35a sessió del Grup de treball UPR, que tindrà lloc al gener a la seu de les Nacions Unides de Ginebra. En aquesta sessió s’avaluarà la situació dels Drets Humans a Espanya i es faran recomanacions per millorar-la. Per això, les entitats signants han aprofitat aquesta oportunitat per denunciar l’augment de vulneracions dels drets fonamentals per part de les autoritats espanyoles, tal com es reflecteix en els nombrosos informes presentats per organitzacions de la societat civil a les Nacions Unides.

Cada organització proposa recomanacions concretes vinculades al seu camp d’actuació per tal que Espanya pugui adoptar-les en un futur. El PEN Català ha presentat un informe elaborat conjunt amb Freemuse i el PEN Internacional que posa el focus en la llei de seguretat pública i la reforma del Codi Penal contra la llibertat expressió.

Podeu llegir l’informe sencer aquí!