El PEN Internacional va emetre ahir un comunicat en què urgeix a trobar una solució pacífica a la situació desencadenada per l’atac rus a Ucraïna que va començar ahir mateix. 28 centres PEN d’arreu del món s’han adherit ja a aquest clam per la Pau.

Nosaltres, el PEN Internacional -associació mundial d’escriptors-,  el PEN Ucraïna, i els sotasignats centres PEN (…) Demanem una solució pacífica que respecti els drets de tothom a Ucraïna, a través del diàleg pacífic i del ple respecte de la llibertat d’expressió, d’acord amb la Carta del PEN.

Des del PEN Català ens adherim a aquest comunicat i unim la nostra veu a la dels companys i companyes que des de tot el món condemnen la guerra. En paraules del president del PEN Internacional, Burhan Sonmez:

El PEN Internacional condemna per complet la violència desencadenada per les forces russes a Ucraïna, i demana urgentment que es posi fi a l’agressió militar d’un Estat sobirà i independent. El vessament de sang ha de parar ara. Estem amb Ucraïna i els nostres amics del PEN Ucraïna. Demanem al president Putin que posi fi a aquesta guerra immediatament. La pau ha de prevaler.

El comunicat recull declaracions d’Andriy Kurkov, president del PEN Ukraine en què fa una crida general a implicar-se en la protecció de la llibertat d’Ucraïna perquè com adverteix Kurkov:

No pot haver-hi una Europa lliure i segura sense una Ucraïna lliure i independent.